• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 آبان 1399
کد مطلب : 114393
+
-

در حاشیه سیاست/  ظریف به آمریکای لاتین می‌رود

محمدجواد ظریف،  وزیر امورخارجه به‌زودی عازم آمریکای لاتین می‌شود. گزارش خبرنگار همشهری حاکی است که ظریف در سفر به ونزوئلا درباره همکاری‌های اقتصادی بین 2کشور رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد. ظریف در دوران کرونا به کشورهای مختلفی ازجمله روسیه، چین و عراق سفر کرده است.

  جهانگیری و هاشمی نپذیرفتند
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه این حزب با برنامه جسورانه اقتصادی در پی یک دولت فنی و کار است، به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: حزب کارگزاران سازندگی مهم‌ترین ویژگی و اولویت این برنامه را اقتصاد، حل مشکلات اقتصادی جاری و نیز توسعه اقتصادی تعیین کرده و با راهکارهای پیشنهادی در پی آن است که کشور را به رشد اقتصادی دورقمی و تورم تک‌رقمی برساند و این برجسته‌ترین بخش برنامه حزب برای دولت و رئیس‌جمهوری آینده است. حسین مرعشی افزود: در گام بعدی فهرستی از شخصیت‌های مورد توجه و حمایت حزب آماده کرده‌ایم و تاکنون با رایزنی‌هایی که با این شخصیت‌ها صورت گرفته؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران برای حضور و نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی نکرده‌اند و تا امروز پیشنهاد حزب را نپذیرفته‌اند. 

  به نتیجه اوباما می‌رسند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری در توییتی به گزارش بی‌بی‌سی فارسی با عنوان «بایدن یا ترامپ؛ ایران راهی جز مذاکره با آمریکا دارد؟» واکنش نشان داد و نوشت: «اشتباه کرده‌اید؛ این آمریکا است که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد. حال که همه فهمیده‌اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه‌جانبه هم استقامت می‌کنند؛ ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید. ایران بازیچه نیست، بازی‌گردان است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید